Peste 500.000 de elevi din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine examene la trei obiecte

DE Alexandra Lupascu | 13.05.2024 - 07:23
Peste 500.000 de elevi din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine examene la trei obiecte Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Peste 500.000 de elevi vor susţine examene la limba română, matematică şi ştiinţe ale naturii şi la limba maternă.

SHARE

Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a începe luni, 13 mai, cu proba de Limbă şi comunicare - scris - Limba română, respectiv proba de Limbă şi comunicare - scris - Limba maternă pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale.

Marţi, 14 mai, elevii claselor a II-a vor susţine proba de Limbă şi comunicare - citit - Limba română, iar miercuri, 15 mai, elevii aparţinând minorităţilor naţionale participă la proba de Limbă şi comunicare - citit - Limba maternă.

Joi, 16 mai, va avea loc proba la matematică şi ştiinţe ale naturii, în timp ce vineri, 17 mai, se va desfăşura ultima probă din cadrul EN II (Limbă şi comunicare - scris-citit - Limba română pentru minorităţile naţionale), susţinută de elevii aparţinând minorităţilor naţionale.

Peste 500.000 de elevi din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine examene la trei obiecte

Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a/EN IV) are următorul calendar: limba română (21 mai), matematică (22 mai) şi limba maternă (23 mai).

Citește și: FOTO WC-uri fără pereți, la Liceul Traian Vuia din Craiova. Olguța: „Condiții excelente de educație”

"În perioada 13 - 29 mai este programată sesiunea de evaluări naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2023 - 2024, care se adresează unui număr de peste 500.000 de elevi (cumulat)", a anunţat duminică Ministerul Educaţiei Naţionale.

Calendarul de administrare a evaluării naţionale la finalul clasei a VI-a (EN VI) are următoarea configuraţie: 28 mai - Limbă şi comunicare, respectiv 29 mai - matematică şi ştiinţe ale naturii.

Citește și: Probleme în educație? Profesor ASE: „Învățământul universitar a devenit prea costisitor”

După rezultatele sub aşteptări de la simularea Evaluării Naţionale, absolvenţii de gimnaziu trebuie să demonstreze, la proba la limba şi literatura română, că au capacitatea, printre altele, să identifice ideile principale ale unui text, să coreleze informatiile, să îşi poată argumenta punctele de vedere şi să redacteze un text respectând normele ortografice şi de punctuaţie.

Deşi e firesc ca la finalul celor 8 ani de gimnaziu să ai aceste cunoştinţe de bază, rezultatele simulării Evaluarii Naţionale au demonstrat altceva.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te