Prima mașină electrică care amenință Dacia Spring e tot chinezească, dar se face în Polonia. Prin urmare, scapă de taxele de import și costurile de transport.
Circa 3.000 de lucrători urmează să fie concediați voluntar de Fiat, din cauza electrificării mașinilor, din mai multe uzine din Italia. Constructorul aflat sub umbrela Stellantis a semnat un nou acord cu sindicatele.
Șeful Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Jeep, etc.), Carlos Tavares, avertizează că reducerea artificială a prețurilor mașinilor electrice, pentru a stimula cererea care a încetinit, s-ar putea transforma „într-o baie de sânge” pentru constructorii auto.
Chinezii sunt hotărâți, se pare, să câștige cu orice preț bătălia mașinilor electrice în Europa. Germania a tăiat bonusul de 4500 € pentru mașini electrice din 17 decembrie 2023, iar producătorul chinez Nio a anunțat imediat că îl va compensa din buzunar. Marja de profit e mare.
Sindicatul United Auto Workers (UAW) extinde grevele la 38 de furnizori de piese şi centre de distribuţie din 20 de state ale General Motors şi Stellantis, dar nu şi ale Ford Motor, cu care a realizat unele progrese în negocierile pentru un nou contract de muncă.