Motorină standard sau premium? Mulți șoferi de mașini diesel se întreabă dacă e justificat prețul mai mare, iar specialiștii explică tehnic care e diferența dintre cele două tipuri de carburant.
A apărut motorina eco. Se numește „HVO” (Hydrotreated Vegetable Oil) sau „XtL” (X to Liquid), este făcută din uleiuri vegetale vechi și reziduuri de pește și este aproape neutră în ceea ce privește emisiile de CO2. Producătorii spun că poate fi pusă la orice mașină diesel.
Mașinile electrice sunt tot mai atractive pe măsură ce tehnologia evoluează. Însă vin la pachet și cu o serie de dezavantaje. Iar cei care optează pentru mașinile clasice trebuie să țină cont de mai multe aspecte.
Începând din 2035, automobilele termice noi, pe benzină și motorină, nu vor mai putea fi vândute în țările UE. Profesorul universitar Cristian Păun de la ASE afirmă că „interdicția vine fără o analiză economică” și o cataloghează drept „socialism verde”.
În ciuda morții programate a mașinilor diesel, finlandezii de la Neste au lansat pe piață HVO010, o motorină de sinteză, obținută din materii prime din industria alimentară, care face ca autovehiculele diesel să răspundă și celor mai drastice norme de poluare.