Un „Fake News” despre mașinile mai vechi de 12 ani ale românilor, rostogolit în ultima vreme de mass-media care vânează doar cifre de trafic, este demontat de Registrul Auto Român, care spune că nici nu ia la țintă aceste autovehicule și că nici „nu are tun”.
Cum a trecut un șofer român ITP-ul cu un „cazan”? Și-a „făcut” singur inspecția tehnică. Un polițist s-a prins, însă, că folia de secretizare RAR nu era autentică și l-a sancționat conform legii.
Un Mercedes-Benz „coadă de rândunică” care a făcut parte din coloana oficială a lui Nicolae Ceaușescu, până când dictatorul a decis să renunțe la mașinile occidentale în anii 1970, a trecut cu brio inspecția tehnică periodică (ITP) la RAR Vaslui.
Pericol public! Proprietarul unui pick-up Mitsubishi L200 s-a prezentat la RAR pentru a face inspecția tehnică și a redobândi talonul mașinii cu întreaga articulație a unei roți legată cu o funie, sperând că inspectorii nu se vor prinde sau vor trece cu vederea.
Politic sau nu, în premieră, ANPC s-a apucat să verifice starea tehnică a mijloacelor de transport STB și să sancționeze societatea deși, conform legii, de ITP-ul acestora se ocupă autoritatea competentă din Ministerul Transporturilor. Iar vehiculele STB, cum, necum, au ITP.