Primăria București, fără bani? Un constructor sistează lucrările din cauza neplății facturilor

DE Stelian Negrea | Actualizat: 05.07.2024 - 12:59
Lucrările pentru modernizarea liniei 5 vor fi sistate. Sursă foto: Facebook Nicușor Dan, primarul general al Capitalei

O companie care modernizează liniile de tramvai din Capitală amenință Primăria Municipiului București că va sista lucrările din cauza neplății facturilor. Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a participat la lansarea acestor lucrări. El mizează pe transportul în comun cu tramvaie.

SHARE

Primăria București fără bani? Un constructor sistează lucrările din cauza neplății facturilor, potrivit documentelor Mewsweek România.

Linia 5 din București se află de câteva luni în lucrări de modernizare de către un consorțiu format din companiile românești care amenință cu sistarea lucrărilor din cauza neplății facturilor.

Primăria București fără bani? Un constructor sistează lucrările din cauza neplății facturilor

Recent reales, primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că intenționează să achiziționeze 250 de tramvaie noi și că transportul în comun cu tramvaie este unul din pariurile administrației sale.

Citește și: Kovesi și DNA, cu ochii pe 100 tramvaie noi. Nicușor Dan: Firea a dat licitația „cui nu trebuie”

Newsweek România a scris în premieră că precedenta achiziție de 100 de tramvaie a PMB din fonduri europene se află în ancheta atât a procurorilor DNA cât și a celor de la Parchetul European condus de Laura Codruța Kovesi.

Lucrările de modernizare ale liniei 5 sistate

Compania Mari Vila-Com SRL care a câștigat contractul de modernizare a liniei 5 din București în consorțiu cu alte două companii românești amenință într-o adresă înaintată acum două zile către PMB că va sista lucrările din cauza neplății facturilor restante.

Citește și: Deși se contrează toată ziua pe Facebook, Nicușor Dan face „reforme” cu oamenii Gabrielei Firea

 “Prin prezenta Notificare vă aducem la cunoștință că (…) nu ați respectat termenele de plată prevăzute pentru situațiile detaliate de mai jos, fapt ce provoacă imposibilitatea continuării lucrărilor contractate (…) După cum reiese din cele detaliate mai sus, valoarea lucrărilor executate de către asocierea noastră este de 41.313.406,62 lei (ceea ce reprezintă financiar 25,8% din valoarea contractului și 40% stadiu fizic executat) iar valoarea lucrărilor plătite până acum de către Primăria Municipiului București este de doar 6.571.497,7 lei. Menționăm că la această dată asocierea noastră are datorii considerabile către furnizori ”, se arată în notificarea trimisă de omul de afaceri Marin Măndrilă, în calitate de administrator al Mari-Vila Com SRL către PMB.

În aceeași notificare omul de afaceri susține că lucrările vor fi sistate:”Având în vedere situația prezentată mai sus care dovedește că ne aflăm în imposibilitatea financiară de a continua lucrările vă notoficăm că începând cu data de luni 08.07.2024 asocierea va sista lucrările contractate”.

Vezi mai jos întreaga notificare trimisă de compania românească către Primăria Municipiului București

Mari Vila Sistare Lucrari n... by Stelian Negrea

Valoarea totală a acestui contract este de 160 milioane lei.

PMB e în silenzio stampa

Newsweek România a trimis o serie de întrebări către PMB în care doream să aflăm răspunsuri legate de motivul neplății facturilor către aceste companii, de poziția conducerii primăriei legate de sistarea lucrărilor la acest obiectiv de investiții și dacă aceasta este o situație singulară sau din contră e una obișnuită întâlnită în relația primăriei cu toate companiile care execute diferite lucrări pentru București.

Nu am primit încă nici un răspuns. Dacă vom primi unul îl vom publica imediat.

Cine e de vină?

Surse politice au declarat pentru Newsweek România că problema în cazul acestui contract ar ține de primarul general al Capitalei care ar fi trebuit să convoace Consiliul General al Municipiului București (CGMB) pentru a aproba o majorare a bugetului Capitalei din care să fie plătite facturile restante către companiile care modernizează linia tramvaiului 5.

Nicușor Dan a fost prezent pe șantierul companiei Mari-Vila Com SRL la inaugurarea lucrărilor declarându-se optimist că lucrările vor fi finalizate la timp: “Lucrările de reabilitare a liniei 5 de tramvai progresează. Am început concomitent dinspre Șoseaua Ștefan cel Mare spre strada Barbu Văcărescu și dinspre Podul Băneasa spre strada Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu. Lucrarea reprezintă primul lot din cele 11 atribuite pe care le vom moderniza. Pentru celelalte 10 loturi suntem pe final cu proiectarea, urmând ca în lunile aprilie-mai să începem execuția”, afirma în februarie primarul Capitalei. 

În afară de lotul pe care lucrează deja, consorțiul condus de Mari-Vila a mai câștigat alte 3 din cele 11, însă pentru acestea nu au fost semnate ordinele de începere a lucrărilor.

Nicușor Dan mizează pe transportul în comun cu tramvaie

În campania electorală pentru alegerile locale, Nicușor Dan a declarat că mizează pe transportul în comun cu tramvaie susținând că Primăria Capitalei caută o finanțare la Banca mondială pentru achiziția a încă 250 de tramvaie noi.

Contractul de 100 de tramvaie noi achiziționate de PMB în urmă cu doi ani în valoare de 843 milioane lei din fonduri europene semnat de Nicușor Dan și atribuit consorțiului româno-chinez Astra-CRRC Sinfang Quindao se află în investigarea atât a procurorilor DNA cât și a celor de la Parchetul European condus de Laura Codruța Kovesi așa cum Newsweek România a scris AICI.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te