FOTO Cum a lucrat „Dorel” pe linia tramvaiului 5 din București: aliniamente greșite, traverse lipsă

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 02.07.2024 - 11:00
Cum a lucrat „Dorel” pe linia tramvaiului 5 din București: aliniamente greșite, traverse lipsă - Foto: Facebook/Asociatia Metrou Usor
Cum a lucrat „Dorel” pe linia tramvaiului 5 din București: aliniamente greșite, traverse lipsă - Foto: Facebook/Asociatia Metrou Usor
Cum a lucrat „Dorel” pe linia tramvaiului 5 din București: aliniamente greșite, traverse lipsă - Foto: Facebook/Asociatia Metrou Usor

Lucrările de reabilitare a liniei tramvaiului 5 din București, numit și „tramvaiul corporatiștilor”, sunt în toi și avansează într-un ritm acceptabil, potrivit specialiștilor. Dar „Dorel” a greșit proiectul: aliniamente greșite stâlpi-traverse, traverse și distanțieri lipsă.

SHARE

Contractul pentru reabilitarea liniei 5 de tramvai de pe bulevardul Barbu Văcărescu, între Șoseaua Ștefan cel Mare și Podul Băneasa, a fost atribuit în noiembrie 2023 asocierii Mari Vila Com – Electromontaj – Luxten pentru 130 de milioane de lei, iar șantierul a început pe 19 februarie 2024. 

În 4 luni și jumătate, lucrările au avansat într-un ritm acceptabil, potrivit specialiștilor Asociației Metrou Ușor, termenul de execuţie a lucrărilor de 12 luni fiind fezabil.

Dar constructorul a făcut mai multe greșeli de execuție ce ar putea afecta durabilitatea și scopul lucrării. 

Citește și: Când au apărut primele tramvaie în Țările Române? La început erau trase de cai

Cum a lucrat „Dorel” pe linia tramvaiului 5 din București: aliniamente greșite, traverse lipsă

⚠️ [SEMNAL DE ALARMĂ]: Grave nereguli de execuție pe șantierul pentru reabilitarea liniei 5 de tramvai din București, identificate de comunitatea Asociației Pro Infrastructură.

Pe Forumul „PeUndeMerg” al colegilor de la Asociația Pro Infrastructură au apărut fotografii ce identifică erori grave de execuție, ce pot periclita siguranța și durabilitatea infrastructurii pe termen mediu și lung, în timpul exploatării.

❌ Stâlpii rețelei sunt pe alocuri descentrați, cu fundația disproporționat de lată, iar în zona lor nu se pot monta traversele din cauza lipsei de spațiu. Șinele sunt, pe alocuri, lipite la propriu de fundațiile stâlpilor.
 
Mai mult, nealinierea stâlpilor poate îngreuna circulația autobuzelor pe viitorul culoar unic promis de Primăria Generală.

 
❌ Lipsesc distanțierii, iar plasa metalică sudată este "lipită" de asfaltul de la bază, ceea ce va face ca plasa să nu fie înglobată corespunzător în structura stratului de beton, ci doar în extremitatea acestuia. Fără distanțieri, eforturile de întindere nu vor fi preluate corespunzător (...)

Citește și: VIDEO O limuzină Mercedes – Maybach, cel mai „șmecher” tramvai din București. Costă peste 300.000 €
 
❌ Au fost identificate goluri în sudurile dintre cupoanele de șină.
 
 
⚠️ Nu dorim RABAT de la calitatea execuției pentru "câștiguri" nesemnificative de timp. Cetățenii își doresc lucrări de calitate, eficiență și siguranța în exploatare înainte de toate, nu ca lucrările să se termine înainte de termen, dacă asta înseamă repede și prost. Vorbim despre o lucrare importantă de infrastructură ce va dăinui zeci de ani (...)
 
⚠️ Asociația „Metrou Ușor” cere Primăriei Capitalei să facă de urgență un control al calității și să dispună măsurile care se cuvin pentru remedierea acestor nereguli. Solicităm ca organismul însărcinat cu supravegherea lucrărilor de pe șantier să urmărească respectarea proiectului.

Citește și: FOTO Cum a pus „Dorel” liniile noi de tramvai pe un bulevard? Tramvaiul nu încape, lovește stâlpii

Ne temem că porțiuni însemnate deja betonate sunt realizate neconform.
 
Solicităm un punct de vedere din partea Primăriei Generale, în calitate de beneficiar și reprezentant al interesului public”, afirmă specialiștii Asociației Metrou Ușor pe Facebook. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te