Nokian a fugit din Rusia în România și a făcut prima fabrică de anvelope cu zero emisii din lume, investiția ridicându-se la 650 milioane de euro. Primul cauciuc de test a fost produs la Nokian Oradea pe 1 iulie 2024.
Anvelopele sunt, indiferent de tipul sau marca vehiculului, singura legătură a acestuia cu asfaltul, iar starea lor e esențială pentru siguranță. Pneurile bune sunt destul de scumpe, dar șoferii pot prelungi durata de viață a cauciucurilor mașinii cu un „truc” banal.
Cauciucuri de iarnă, vara? Nu! Așa cum, probabil, nu plecați de acasă în cizme îmblănite când afară e caniculă, așa nu vă forțați norocul vara la volan cu mașina încălțată cu pneuri de iarnă. Riscurile sunt mari atât pentru șoferi, cât și pentru ceilalți participanți la trafic.
Atenție, șoferi! Aveți cauciucuri de iarnă sau All-Seasons „M+S”? Aruncați-le! Autoritățile din Germania au anunțat că, începând din octombrie 2024, acestea sunt interzise prin lege. Anvelopele ce pot fi folosite iarna trebuie să fie marcate cu un simbol special.
Schimbi cauciucurile mașinii, cum și unde le depozitezi să nu se deformeze. Specialiștii au câteva sfaturi esențiale pentru a păstra în condiții optime anvelopele până la sezonul viitor și a le prelungi viața.