Vânzările de mașini electrice merg prost și generează pierderi. „Gaura” medie e de 6.000 € la un automobil de 60.000 €. Iar constructorii auto caută soluții, inclusiv revenind la benzină și făcând promoții la modelele cu motoare termice pe care încă le au în portofoliu.
UE a decis definitiv interzicerea comercializării de automobile noi care emit CO2 din 2035. Dar, grație Germaniei și unui grup condus de Porsche, mașinile cu motoare pe benzină sau motorină nu vor dispare, au primit a doua șansă: e-fuels.
Mașinile noi cu motoare termice ar putea să nu mai fie interzise din 2035 în UE. Comisia Europeană le dă dreptate, se pare, constructorilor auto din Germania și Italia și propune autorizarea vânzărilor de autovehicule care funcționează cu carburanți sintetici, nepoluanți.
UE a amânat votul privind interzicerea vânzărilor de automobile noi cu motoare termice, după opoziția Germaniei și Italiei, care susțin utilizarea combustibililor sintetici, cu zero emisii, și a hidrogenului în procesul de combustie internă.
Legiuitorii europeni au semnat certificatul de deces al mașinilor pe benzină și motorină. Din 2035, în UE vor putea fi vândute doar mașini și utilitare ușoare noi cu zero emisii, adică electrice. Industria și unii politicieni atenționează că există risc crescut de „efect Havana”.