Un sondaj realizat de McKinsey, una dintre cele mai mari companii de consultanță, arată că aproape 50% din șoferii de mașini electrice vor să se întoarcă la automobile pe benzină ori diesel. Principalele probleme: prețurile mari și infrastructura de încărcare deficitară.
Bavarezii schimbă, se pare, strategia în ceea ce privește mașinile electrice. Noul BMW X3 nu are și versiune electrică, ca modelul pe care îl înlocuiește. Va fi disponibil doar pe benzină, diesel și plug-in hybrid. Modelul de top „M50” are motor cu 6 cilindri de 400 de cai.
Motorină standard sau premium? Mulți șoferi de mașini diesel se întreabă dacă e justificat prețul mai mare, iar specialiștii explică tehnic care e diferența dintre cele două tipuri de carburant.
Șoferii de mașini diesel moderne trebuie să fie extrem de atenți la un martor luminos din bord, mai ales dacă pleacă la drumuri lungi, cum ar fi o vacanță în Turcia sau Grecia. Dacă se aprinde, autovehiculul mai poate rula circa 2.000 km, după care se oprește și nu mai pornește.
Mașinile electrice sunt cu 30% mai scump de reparat, în medie, decât automobilele pe benzină și diesel, potrivit datelor unuia dintre cei mai mari brokeri de asigurări din Statele Unite.