Autovehiculul clasic s-a demodat. Sau cel puțin așa consideră unul dintre cei mai importanți constructori auto, care prezintă la Consumer Electronics Show (CES) 2024 un nou concept de mobilitate botezat „Platform Beyond Vehicle” (PBV), axat pe flexibilitate și modularitate.
Înainte ca frâiele uzinei Dacia Pitești să fie preluate de Renault în 1999 și să apară Dacia SuperNova , la Mioveni era în lucru un nou model. Dacia D33 s-a numit prototipul. Iar design-ul a fost semnat de italianul Ercole Spada care, printre altele, a desenat BMW Seria 5 E34.
Lamborghini a prezentat vineri, 18 august, în cadrul Monterey Car Week, conceptul Lanzador. Prototipul anticipează lansarea în 2028 a primului „taur” 100% electric și pune bazele unui nou segment - Gran Turismo 2+2. Numele mașinii a fost pus de două românce, Andra și Marcela.
Dacia ia în calcul o mașină electrică de două locuri ce poate fi condusă fără permis, de la 16 ani, după modelul Citroen Ami sau Renault Twizy, de exemplu.
Dacia lucrează la o mașină compactă mai mare decât Sandero. Proiectul „Top Secret” se numește „C-Néo” și indică un model de clasă „C”, de dimensiunile unui Renault Megane, Skoda Scala sau VW Golf, de exemplu. Potrivit unor surse, Dacia ar putea intra în noul segment în 2026-2027.