A apărut motorina eco. Se numește „HVO” (Hydrotreated Vegetable Oil) sau „XtL” (X to Liquid), este făcută din uleiuri vegetale vechi și reziduuri de pește și este aproape neutră în ceea ce privește emisiile de CO2. Producătorii spun că poate fi pusă la orice mașină diesel.
Taxa de drum pentru camioanele de peste 7,5 tone explodează în Germania, crescând și cu 83% în funcție de clasa de emisii de CO2. Comisia Europeană a modificat directiva „Eurovignette”, iar Germania e prima țară care o implementează de la 1 decembrie 2023.
Cum înmormântarea și incinerarea, respectiv îngroparea sau descompunerea corpului prin ardere după deces, sunt procedee generatoare de poluare, a fost inventată alternativa „Eco”. Se numește Aquamation și presupune descompunerea prin hidroliză alcalină.
UE a decis definitiv interzicerea comercializării de automobile noi care emit CO2 din 2035. Dar, grație Germaniei și unui grup condus de Porsche, mașinile cu motoare pe benzină sau motorină nu vor dispare, au primit a doua șansă: e-fuels.
Statele membre UE au ajuns la un acord preliminar pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră în sectorul transportului maritim prin creşterea utilizării de combustibili regenerabili de către nave.