Cea mai așteptată autostradă din România, de 5.500.000.000 €, se pune în mișcare. Ce pași s-au făcut? După mulţi ani în care proiectul a trenat, în sfârşit se întâmplă ceva în privinţa autostrăzii de pe Valea Prahovei.
Incredibil, dar adevărat. Guvernul se împrumută pentru a plăti salarii și pensii și vorbește într-una despre austeritatea bugetară, însă a aprobat 5.000 lei vouchere de vacanță și sărbători, pentru bugetarii unei companii ce muncesc doar pe hârtie.
Compania de stat care nu face mai nimic de un an, din aprilie 2023, a primit un buget pentru salarii de 2,8 milioane € în 2024. Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 este în valoare de 34,247 milioane lei (6,8 milioane €). Câştigul mediu lunar la CNIR e de 3.500 €.
Compania Națională de Investiţii Rutiere a fost înființată degeaba, de aproape un an. Inclusiv Compania Naţională de Administrare a Infrastrucuturii Rutiere (CNAIR) recunoaște, afirmând că „Nu își găsește ritmul”. Salariile celor 400 de angajați merg, însă, și sunt considerabile.
Marin Griguţă a fost numit director general al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), companie ale cărei baze s-au pus încă din 2016, dar care a ajuns să fie operaţionalizată abia anul acesta, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.