Penalizări de 80.000.000 lei, pentru constructorul Podului de la Brăila plin de denivelări și fisuri

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 01.11.2023 - 16:28
Ministerul Transporturilor refuză să recepționeze Podul de la Brăila. Probleme: denivelări, fisuri - Foto: Facebook/Pod Suspendat Braila

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila nu va fi recepţionat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) până când constructorul nu va remedia, pe cheltuiala lui, toate neconformităţile.

SHARE

"Acest pod nu a fost recepţionat, iar cei de la CNAIR nu îl vor recepţiona până când toate neconformităţile nu vor fi înlăturate.

Ce este important, siguranţa pasagerilor în trafic nu este pusă în pericol. Nu există aşa ceva, pentru că altfel nu s-ar fi dat în circulaţie.

Până nu vor fi înlăturate toate acele neconformităţi, o parte pe care le-aţi semnalat, o altă parte care au apărut în rapoartele cerute de CNAIR - noi am cerut acele expertize independente de la mai mulţi experţi, care să ne spună dacă lucrările făcute sunt conforme sau nu - CNAIR nu va recepţiona această lucrare.

Citește și: De ce s-a luat decizia de a scoate mega-viaductele dintr-un proiect de autostradă. CNAIR a decis

Nu va fi recepţionată această lucrare, până când această companie, pe propria cheltuială, nu va îndepărta toate neconformităţile. (...) Mi-aş fi dorit să nu existe aceste neconformităţi, dar atâta timp cât nu este pusă în pericol siguranţa pasagerilor în trafic, atâta timp cât aceste neconformităţi vor fi înlăturate pe cheltuiala companiei, tot timpul o să aleg aceeaşi variantă, de a da în circulaţie acest pod, nu să stăm să ne uităm la el vreo şase luni, până când se termină toate acele neconformităţi, care nu pun în pericol siguranţa în trafic. Aş alege non-stop aceeaşi variantă", a declarat Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a precizat că revendicările pe care CNAIR le are în prezent către constructor sunt de peste 80 milioane de lei, dar că ele ar putea creşte dacă termenul de descărcare pe Jijila nu va fi respectat.

Citește și: VIDEO Lucrare de „calitate”, pe autostrada Deva–Sibiu. Fisuri la viaductul Aciliu, după nici 10 ani

Grindeanu e convins că pentru descărcarea pe Jijila constructorul Podului de la Brăila nu va respecta termenul. E decembrie 2024

"În acest moment, revendicările pe care CNAIR le are către constructor sunt undeva peste 80 milioane de lei, asta neincluzând faptul că eu cred că nu se vor ţine de termen pentru descărcarea pe Jijila, ceea ce va însemna în plus alte despăgubiri.

Compania s-a angajat că, până la sfârşitul acestui an, va termina şi descărcarea pe Jijila.

Am fost în această dimineaţă împreună cu domnul Tudose (europarlamentarul Mihai Tudose n.r.) şi cu domnul Pistol (directorul CNAIR Cristian Pistol n.r.) şi am văzut acea variantă, sunt departe de a termina până la sfârşitul anului această descărcare pe Jijila", a precizat Grindeanu.

Sorin Grindeau a mai spus referitor la constructorul Podului peste Dunăre că, având în vedere certificatele negative obţinute în cadrul acestui proiect, există riscul de a nu mai putea participa la alte licitaţii licitaţii organizate de Ministerul Transporturilor.

"Legat de această companie, în momentul în care a câştigat această licitaţia, a venit în spate cu un portofoliu care nu poate fi neglijat. Au mai avut construcţii de acest tip, un exemplu ar fi un pod în Istanbul, peste Bosfor. Asta nu înseamnă că lucrările pe care această companie le desfăşoară în România trebuie să fie mai slabe calitativ decât în altă parte.

Sunt în acest moment, prin unirea a două companii, în top zece al companiilor la nivel european ca cifră de afaceri. Să ştiţi că nu mă impresionează aceste lucruri, atâta timp cât nu se ţin de contracte şi nu îi impresionează nici pe cei de la CNAIR.

Noi vorbim aici despre un contract care nu e mic, care a început în perioada în care eram în funcţie (prim-ministru n.r.), apoi Mihai (Mihai Tudose prim-ministru n.r.) l-a finalizat. Au certificate negative, dacă vor continua să meargă în acest ritm, eu vă spun că nu vor mai putea să vină la licitaţii organizate la noi. Asta e legea şi trebuie aplicată", a completat Grindeanu.

„Golden Gate”-ul peste Dunăre, inaugurat în iulie 2023. A costat 500 de milioane de euro și deja a fost reparat de mai multe ori

Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, cu 6 luni întârziere, doar parțial, pe varianta Măcin.

Lucrările la „Golden Gate-ul” de la Brăila au început în 2018 și trebuiau să fie gata în decembrie 2021.

Citește și: Podul de la Brăila are denivelări la doar o lună de la inagurare. Explicația CNAIR: „Se mai tasează”

La nici o lună de la inaugurare, pe asfaltul podului din porțiunile de urcare și coborâre au apărut denivelări, iar autorităţile au dat vina pe șoferii de camion care nu respectă limita de tonaj impus pe timp de vară, de 7,5 tone.

Apoi, la sfârșitul lunii august, au fost verificate toate cele 100.000 de șuruburi din structura podului și s-a constatat că 401 nu erau prinse bine.

Citește și: Alte 125 de şuruburi slăbite au fost găsite în Golden Gate de Brăila

Iar în septembrie, la nici o lună de la primele reparații, pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila au apărut fisuri și iar denivelări. Prima bandă de circulație pe sensul spre Brăila a fost închisă tot din cauza unor crăpături, fiind nevoie de a doua reasfaltare de la inaugurare.

La kilometrul cinci al podului suspendat peste Dunăre, pe sensul de mers spre Brăila, era o gaură atât de adâncă, încât, dacă introduceai mâna, puteai să atingi tablierul.

Citește și: VIDEO Denivelări și infiltrații pe Podul de la Brăila. CNAIR, stupefiant: Sunt probleme de 4 ani

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Nu este singurul pod suspendat din lume, adică sunt atâtea poduri în lumea asta pe care este asfalt și acolo nu se întâmplă acest lucru.

Ca atare, sperăm și ne dorim ca acest constructor să găsească acea soluție sau să aplice acea soluție, care se aplică și în alte țări, care să reziste, pentru că nu e normal ca lună de lună să apară astfel de probleme.”

Valoarea iniţială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul este Asocierea Astaldi S.P.A. - IHI Infrastructure System Co. Ltd.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te