Ce trebuie să facă șoferii de fiecare dată când fac plinul pentru a reduce consumul. E banal!

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 14.07.2024 - 08:00
Ce trebuie să facă șoferii de fiecare dată când fac plinul pentru a reduce consumul. E banal! - Foto: freepik.com/prostooleh - Imagine cu rol ilustrativ
Ce trebuie să facă șoferii de fiecare dată când fac plinul pentru a reduce consumul. E banal! - Foto: pexels.com/Andrea Piacquadio

Specialiștii spun că dacă șoferii de fiecare dată când fac plinul nu uită sau nu neglijează să verifice un lucru banal pot reduce consumul de combustibil al autovehiculului cu câteva procente.

SHARE

Potrivit unui studiu al Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA), fiecare reducere cu 1% a presiunii în anvelope crește consumul de combustibil cu 0,3%.

Ce trebuie să facă șoferii de fiecare dată când fac plinul pentru a reduce consumul

Concret, spcialiștii au calculat că atunci când pierderea de presiune în cauciucurile mașinii ajunge la 10%, consumul de combustibil crește cu 2%. Iar dacă pierderea de presiune ajunge la 20%, atunci creșterea consumului de carburant, inclusiv curent electric dacă autovehiculul este cu încărcare la priză, poate ajunge și la 4%.

Sigur, procentele pot părea mici, dar la mii de kilometri parcurși se adună și se traduc prin câțiva litri de combustibil arși sau kilowați consumați în plus inutil, din cauza presiunii scăzute a anvelopelor.

Citește și: FOTO Care e martorul luminos din bord la aprinderea căruia orice șofer trebuie să oprească imediat

De exemplu, dacă o mașină consumă 10 litri de combustibil la 100 km, atunci consumul în plus generat de presiunea scăzută cu 20% în pneuri poate fi de circa 0,4 litri la 100 km. Deci, la un drum de 1.000 km, de 4 litri. Prin urmare, dacă litrul de carburant costă 1,5 euro, rezultă un cost suplimentar inutil de 6 euro/1.000 km. 

Citește și: VIDEO Dacia Duster III, 3 stele de siguranță Euro NCAP în caz de accident. Care sunt punctele slabe

De asemenea, anvelopele umflate incorect se uzează mai repede și, posibil, inegal, ceea ce, din nou, în timp, duce la costuri suplimentare. Asta ca să nu mai vorbim despre faptul că o anvelopă care nu „calcă” corespunzător pe asfalt mărește distanța de oprire a vehiculului și îl face dificil de controlat.

Prin urmare, specialiștii le recomandă șoferilor să verifice presiunea pneurilor ori de câte ori se opresc pentru a face plinul de carburant sau să încarce bateria, mai ales dacă autovehiculele nu dispun de sistem automat de monitorizare a presiunii în anvelope, sau măcar la 1.000 km parcurși. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te